Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Jak se osvědčily elektromobily v denním provozu?

| autor: Kateřina Krajňák, B.I.D.services0

Krajnak.jpg
zdroj: Tomáš Lipert archiv

Českou republiku čekají změny, ke kterým se zavázala, v oblasti omezení emisí. Na problematiku reagují také firmy a při obměně vozového parku přecházejí na vozy s alternativním pohonem.

O zkušenosti s provozem elektromobilů se podělil Tomáš Lipert, který působí ve společnosti DHL Express (Czech Republic) s.r.o. na pozici představitele vedení systémů řízení managementu kvality ochrany životního prostředí a hospodaření s energiemi.

Proč se rozhodla DHL používat v denním provozu elektromobily?A jaké v tom vidí výhody?

Nasazení elektromobilů v sítí DHL má několik příčin. Ve zkratce lze vše popsat jako přirozenou firemní reakci na hlas mnoha zainteresovaných stran, které mají své dílčí požadavky a očekávání od naší společnosti, která působí na všech trzích. Zároveň jde o výsledek globální firemní strategie, která byla představena již v roce 2007 a týká se našich závazků v oblasti životního prostředí a v poslední době i hospodaření s energií. Zároveň platí, že DHL jako značka byla od svého založení vždy aktivní a ve svém oboru často „prošlapala“ cestu jiným a ukázala účelné využití mnoha technologií. Inovace tedy byly, jsou a budou důležitou součástí dění v DHL.

Jaká elektroauta DHL v České republice aktuálně provozuje?

K dnešnímu dni je v denním provozu pět elektroaut plně jezdících na elektřinu. Civilní BMW i3 jako sdílené vozidlo pro pohyb po Praze a okolí. Pak čtyři dodávky VW e-Crafter, které denně doručují a vyzvedávají zásilky zákazníků v centru Prahy (tři vozidla) a Brna (jedno vozidlo). K těmto pěti elektroautům provozujeme i tři elektrokola. Konkrétně jde o dvě čtyřkolky (Praha a Olomouc) a jednu tříkolku (České Budějovice). Vše s cargoboxy.

Jaké plány chystá vaše společnost v následujících letech?

Z pohledu globálního jsou plány dané na roky dopředu. Jde o plnění strategie skupiny DP DHL v podobě Mise 2050: Nulové emise. Tato strategie v kombinaci s lokálními ambicemi pak určuje i směr v ČR. Je velmi pravděpodobné, že u stávajícího počtu elektrovozidel nezůstaneme. Jelikož vozový park se řídí cyklem obměny, lze čekat, že v příštím roce a těch dalších se mohou i silnice center jiných měst dočkat nasazení. Když se na téma dnes podíváme řečí čísel, tak pro splnění strategie a jejích mezicílů v roce 2025 je jasné, že celá Evropa musí projít určitou významnou změnou. Jsem přesvědčen, že v dalších letech budeme svědky hned několika alternativ v městské logistice.

Více informací o rozvoji elektromobility i další zkušenosti s provozem elektromobilů přinese konference Elektromobilita 2020, dne 24. 9. 2020.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ