Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Rozdělení foukaných izolací podle generací, aneb minulá, nová i budoucí generace foukané izolace

| zdroj: CIUR0

CIUR_Climatizer plus
zdroj: Climatizer plus/CIUR

Foukaná izolace Climatizer Plus je vylepšená varianta celulózové foukané izolace, která se sama o sobě vyznačuje několika výhodami.

"Plus" v názvu naznačuje, že tato izolace nabízí výjimečné vlastnosti a přínosy. Zná ji každá generace. Jde o foukanou izolaci, která má své počátky v Kanadě na konci 70. let. Generace boomer ji vymyslela, za zrození generace X se spustila do provozu, za generace Z se prosazovala na českém trhu a za nastupující generace alfa již kraluje zateplování foukanou izolací. Každá generace se v ní najde. Několik důvodů, proč právě Plus:

  1. Vylepšené izolační vlastnosti: Climatizer Plus má vyšší akumulační schopnost, což pomáhá udržovat stabilní teplotu v interiéru a snižovat hluk z okolí.
  2. Ekologický materiál: Tato izolace je často vyráběna z recyklovaných ekologických materiálů, což z ní dělá šetrnější volbu pro naše vnitřní prostředí.
  3. Snadná aplikace: Foukaná izolace se snadno aplikuje, což zkracuje dobu potřebnou k instalaci a minimalizuje nechtěný odpad.
  4. Odolnost vůči plísním a hmyzu: Climatizer Plus může obsahovat přísady, které zvyšují odolnost proti plísním, kunám, myším a hmyzu, což prodlužuje životnost izolace.
  5. Energetická účinnost: Díky svým vlastnostem může přispět ke snížení nákladů na energie, což znamená úspory pro domácí rozpočet.

Izolace generace Baby boomers

Představme si chalupu pod horami, v poválečných létech opuštěnou nuceně vystěhovanými obyvateli německé národnosti. Nově se rozvíjející státní statky a zemědělská družstva kdy na polích pomáhaly všichni, kdož jen měli trochu zdravé ruce a nohy. Mnoho věcí se dělo ještě ručně. A tak pokud bylo seno, skládalo se ještě v té době na půdu a tím se vlastně nevědomky izolovala půda, aby teplo v kamnech bylo v místnosti co nejdéle. Jde o vlastně první tepelnou přírodní izolaci, kterou dnes už zná jen generace našich seniorů, tedy generace baby boomers. Čím více se blížilo jaro, tím méně sena na půdě bylo, protože zásoby se tenčily tím, jak se senem krmilo domácí zvířectvo. Tato přírodnina, ve formě načechraného sena, plnila funkci, nejen k frivolním hrátkám, a jako potrava pro domácí zvířata, ale také jako „foukaná“ tepelná izolace. Tehdy jim přišla dostatečná. Generace baby boomer je hodně fixována na cenu izolace a raději si ponechá strarou dožilou izolaci, ráda využije dotací Nová zelená úsporám, v oblasti určené a přímo šité na míru této generaci.

Tepelná izolace generace X

A přejděme do dalších let tzv. „Husákových dětí“. Jde o lidi narozené přibližně mezi lety 1965 a 1980. Označuje se také jako generace zapomenutá. Lidé z generace X zažili přechod z analogového do digitálního světa a jsou známí svou schopností přizpůsobovat se rychlým změnám. A to se také stalo v době socialismu a v případě unifikovanosti přechodu na socialistický průmysl a masovou výstavbu panelových sídlišť. V případě chalup, které začaly sloužit k rekreačním účelům, se přistoupilo ke kutilskému systému oprav těchto. Způsob volil každý jiný, tzv. metoda „každý pes, jiná ves“. Materiálu na trhu moc nebylo. V obchodech toho vlastně obecně moc nebylo. Ve většině obchodů se stavebním materiálem jste na dotaz „máte izolaci“ dostali odpověď „není a nebude…“ Generace X zažila skokový přechod z analogového do digitálního světa, což jim poskytlo jedinečné zkušenosti a schopnosti přizpůsobit se. Takže ať chtěli nebo ne, museli se zajímat, čím nahradit tepelnou izolaci nebo jak přežít tuhou zimu bez tepelné izolace. Tato generace již nechtěla více méně následovat generaci svých rodičů, uvázat se s hospodářstvím k chalupě. Raději pokoutně sháněla tepelnou izolaci, kde se dá. Šlo tehdy vlastně o velmi drsnou skelnou izolaci, ostrou a nepříjemně kousavou, přilepenou ke kartonovému měkkému papíru. Aha! Už tehdy bylo jasné, že papír má izolační schopnosti. Byl tedy doplněn “převratnou“ technologií rozvlákněného skla nebo také „čediče“. Generace X se vyznačuje rychlým rozhodováním, efektivním přístupem k práci a flexibilitou při řešení problémů. Tedy mají rádi jasno ve věcech. Izolace musí izolovat. Tepelná izolace musí ochránit jejich teplo „rodinného krbu“, musí být energeticky soběstačná a mít vše pod kontrolou.

Tepelná izolace generace Y, zlatí mileniálové

Tato generace je více progresivní a otevřená. Jde o generaci, která vyrůstala ve věku digitálních technologií a je považována za první, která se s ní spřátelila. Lidé této generace vyrůstali ve věku rychlého technologického rozvoje, což ovlivnilo jejich přístup k práci, vzdělání, spotřebě a vztahům. Jde o generaci, která podporuje značky s pozitivním dopadem na společnost. Tedy je to první generace, která už o všech přemýšlí, jestli je to izolace, která nebude poškozovat jejich zdraví, jestli daná izolace má pozitivní vliv na jejich životní prostředí a zda neovlivní jejich čakry. Zkrátka, zda jim bude dávat smysl. Můžeme ji nazvat, z hlediska zateplování, generace pro ekologicky šetrnější výrobky, neboť se zaměřují na dlouhodobé výsledky svých aktivit a také nemají rádi plýtvání a zamilovali se do produktů „second hand“. Líbí se jim myšlenka recyklované izolace. Přijdou jí fascinující výrobky, které nevytvářejí odpad, ale naopak jej snižují. Milují výrobky, které snižují uhlíkovou stopu, což je přesně foukaná tepelná izolace Climatizer Plus.

Tepelná izolace generace Z

Říká se jí také generace "Gen Z" nebo "zoomers". Tito mladí lidé vyrostli ve světě internetu, digitálních technologií a sociálních sítí. Na co sáhnout, mají pocit, že jde o obrazovku, kde mohou zoomers zoomovat a rolovat, jak chtějí.

Sociální sítě hrají důležitou roli ve formování jejich hodnot a zájmů. Jejich tepelná izolace se pohybuje ve virtuálním světě. Pokud chtějí zateplit, hledají pomoc na sociálních sítích. Mají pocit, že se tady bere samozřejmě, a že samozřejmě již všechny objekty zatepleny jsou, protože nezateplený objekt, je vlastně „nesmysl“.

Generace Z klade velký důraz na etiku, udržitelnost a společenskou odpovědnost. Jsou vychováváni ke společenské zodpovědnosti a často doma učí rodiče generace X i v třídění dalšího odpadu a jeho využitelnosti k hodnotnějšímu zpracování. Recyklaci mají v krvi, aniž by o ni příliš přemýšleli. Roste z nich generace, která musí milovat recyklovaný, ekologicky šetrný materiál, jakým foukaná izolace Climatizer Plus beze sporu je.

Tepelná izolace Generace Alfa

Tato generace, narozená po roce 2010 je formující se generací, která se na budoucnost teprve připravuje. Tato generace je charakteristická tím, že vyrůstala a vyrůstá v éře digitálních technologií a plně digitálním světě. Jsou to digitální nomádi.

Mají přístup k online vzdělávání, streamingovým službám a sociálním sítím, což jim umožňuje vstřebávat svět zcela globálně. Jde o novou generaci, která ještě nebyla nahrazena generací beta. Od foukané izolace používané ve stavbách ji dělí ovšem už jen krůčky. Pro tuto generaci bude recyklát samozřejmostí, devastace planety zastavena a hi-tech ve formě zateplovacích robotů naprostou samozřejmostí. Návrh domu ve virtuální realitě včetně seznámením se s produkty použitých při stavbě, opravě jejich domu se bude dít úplně běžně, a to ve virtuálních e-shopech bez osobní schůzky. Foukaná izolace na bázi recyklované druhotné suroviny však bude hrát v jejich domech jasný prim.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
ORGREZ
Nevajgluj
ZEVO Písek
Logo SKS
Meva
Bert
SRVO