Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Premiér jednal se starosty obcí a měst v okolí Dukovan o možných dopadech výstavby nových bloků

| zdroj: Vláda0

VRL07722
zdroj: vlada.cz

Předseda vlády Petr Fiala navštívil v pondělí 25. března 2024 jadernou elektrárnu Dukovany, kde s vedením společnosti ČEZ jednal o výstavbě nových jaderných bloků a přípravě stavby horkovodu z Dukovan do Brna. Zástupci Tepláren Brno a společnosti ČEZ zde podepsali strategické smlouvy o vyvedení tepla z dukovanských bloků na hranici elektrárny. Premiér poté v Třebíči spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty tamních měst a obcí o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury související s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.

Výstavba horkovodu z jaderné elektrárny Dukovany do Brna vstoupila do své nejdůležitější fáze. Společnosti Teplárny Brno a ČEZ podepsaly smlouvu o smlouvě budoucí a realizační smlouvy. „Stavbu horkovodu od začátku podporuji jako odvážný a chytrý projekt, který přináší řadu výhod. Tento stabilní zdroj tepla zabezpečí Brnu spolehlivé dodávky a zvýší energetickou soběstačnost města. Věřím, že kolem roku 2030 už bude velká část tepla v Brně vyráběna bezemisně z Dukovan,“ uvedl premiér.

Předpokládané náklady projektu jsou odhadovány na zhruba 19 miliard korun, a to i s možnou změnou ceny kvůli rostoucí inflaci. V Brně se na systém napojí všechny domácnosti, které nyní fungují přes centrální zásobování teplem. Půjde o zhruba 250 tisíc obyvatel. Horkovod budou využívat i další objekty, jako jsou školy nebo některé průmyslové oblasti. 

V Třebíči premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty tamních měst a obcí o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury související s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.

„Dobře si uvědomujeme, jak bude tento obrovský projekt náročný – pro stát, pro ČEZ i region. Proto se snažíme minimalizovat negativní dopady na obce a města a naopak zajistit, aby města a obce z výstavby profitovaly. Týká se to např. výstavby dopravní infrastruktury. Naše vláda už na tato dopravní opatření schválila výdaje v celkové výši 13,5 miliardy korun. Jde o nové silnice, mosty nebo třeba obchvaty obcí. Velká většina těchto dopravních staveb zůstane trvale a bude sloužit i po dostavění elektrárny,“ uvedl premiér.

Socioekonomické dopady výstavby zmapuje rozsáhlá studie jejíž výsledky budou k dispozici na podzim. Bude analyzovat jak pozitivní, tak negativní dopady výstavby na zaměstnanost, ekonomiku, dopravní, sociální a technickou infrastrukturu, životní prostředí a nabídku veřejných i soukromých služeb v území, která budou z hlediska těchto téma ovlivněna.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj