Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Manuál vize Štvanice zkvalitní správu a údržbu ostrova

| zdroj: Praha0

buildings-7863073_640
zdroj: pixabay

Pražští radní v pondělí schválili koncepční dokument Manuál vize ostrova Štvanice. Zároveň akceptovali úpravy dopravního řešení na tomto ostrově, které povedou k posílení jeho rekreační funkce. Cílem je zlepšit podmínky pro jeho užívání a údržbu.

„Ostrov Štvanice je významný rekreační prostor pro tři městské části, Prahu 1, 7 a 8, jehož charakter má zůstat zachovaný, ale jednotlivé aktivity chceme postupně kultivovat. Schválený manuál nahlíží na Štvanici komplexně, bere v potaz stromy, cesty, plochy aktivit a samozřejmě také břehy. Cílem je multifunkční veřejné prostranství, kdy schválený dokument navrhuje úpravu břehů ostrova tak, aby se lidé dostali blíž vodě. Nyní nás čekají jednání s Povodím Vltavy, které je správcem dotčených břehů,“ říká náměstek primátora pro oblast územního a strategického rozvoje Petr Hlaváček.

„Některé úkoly, jako je odstranění nevzhledných kontejnerů nebo redukce živelného parkování všude po ostrově, jsme už splnili. U Hlávkova mostu vznikne pro návštěvníky Štvanice nové parkoviště a do centrální části ostrova bude mít autem přístup jen obsluha areálů a v omezeném množství i členové tenisového klubu. Cestování po ostrově tak bude přívětivější a bezpečnější pro pěší a pro děti. Plánujeme i úpravu povrchů komunikací, přivedení kanalizace do všech částí areálu či nové veřejné osvětlení,“ uvádí radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.

Manuál, který vypracoval architektonický ateliér RKAW, představuje čtyři scénáře možné budoucnosti ostrova, jenž jsou vzájemně kombinovatelné. Nezávazný dokument má posloužit pro koncepční rozhodování v oblasti správy a údržby, pro potřeby jednání o nájemní smlouvách a dalších aktivitách.

V oblasti zeleně dokument například uvádí, že ostrov by měl ve své výsledné podobě uplatnit svou základní kvalitu, kde má být člověk v kontaktu s flórou a faunou. Příroda má zůstat jako prostředí pro aktivity člověka, například mají být odstraněny ploty a stromy se mají stát přirozenou součástí ostrova. V oblasti dopravy manuál stanovuje pořadí důležitosti chodec, cyklista, MHD, automobil.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
Ecobat
Nadace Partnerství
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
ORGREZ
Nevajgluj
ZEVO Písek
Logo SKS
Meva
Bert
SRVO
Adapterra Awards