Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Královéhradečtí silničáři se připravují na nadcházející zimní sezonu

| zdroj: Královéhradecký kraj0

road-5903402_640
zdroj: pixabay

Silničáři v Královéhradeckém kraji zahájí 1. listopadu pohotovost v rámci zimní údržby silnic. Zimní období, které podle legislativy trvá od 1. listopadu do 31. března, s sebou přináší nepřetržité sledování povětrnostních podmínek a pohotovost řidičů, dispečerů a techniky při údržbě více než 3 675 kilometrů komunikací I., II. a III. třídy v regionu.

Hlavní cíl zimní údržby pozemních komunikací spočívá po celé zimní období v zajištění zmírňování nebo odstraňování závad ve sjízdnosti vzniklých zimními povětrnostními podmínkami. „Plánované náklady na nadcházející zimní sezonu činí 240 milionů korun. Podobná byla alokována i minulou zimu, kdy silničáři poprvé v rámci zimní údržby vyjeli v horských oblastech 11. listopadu. Další výjezdy následovaly od 17. listopadu,“ řekl první náměstek hejtmana pro dopravu Jan Jarolím.

Na zimní sezonu 2025/2026 jsou sklady posypových materiálů postupně doplňovány na plnou kapacitu: k dispozici je zhruba 23 000 tun posypové soli a 5 400 tun inertních materiálů. „Celkem bude v zimním období k dispozici 119 sypačů s radlicemi, 100 traktorových radlic, 42 nakladačů, pět šípových pluhů a osm sněhových fréz, které se budou zajišťovat průjezdnost silnic po celém kraji,“ uvedl ředitel Údržba silnic Královéhradeckého kraje Jiří Brandejs.

Délka neudržovaných úseků silnic nižšího významu se snížila ze 194,3 na 188,6 kilometrů. Menší změny nastanou s ohledem na pokračující výstavbu dálnice D35 mezi Hradcem Králové a Jičínem. Do údržby přibyl nově vybudovaný obchvat Nové Paky na silnici I/16.

Stejně jako předchozí roky jsme investovali do techniky, letos celkem 75,6 milionu korun bez DPH.  Ke stávajícímu počtu sypačů přibylo devět nových automobilových nosičů nástaveb a dvě speciální kombinované sypačové nástavby s větším objemem nádrží na solanku a zadní postřikovou lištou s devíti tryskami na solanku. Kromě posypu suchým nebo zkrápěným posypem umožňují i velice efektivní aplikaci rozmrazovacích kapalin.Obzvláště na preventivní zásahy a namrzlou vozovku je to velice účinná technologie. V rámci nadcházející zimy budeme i nadále sledovat povětrnostní situaci a stav vozovek na všech patnácti dispečerských pracovištích,“ doplnil Jiří Brandejs.

Zimní údržbu silnic I. třídy, které jsou majetkem státu, zajistí společně se společností Údržba silnic Královéhradeckého kraje společnosti EUROVIA CZ a AVE CZ odpadové hospodářství, se kterými krajská společnost tvoří v rámci zimní údržby konsorcium. Zimní údržbu silnic II. a III. třídy v majetku kraje zajišťuje Údržba silnic KHK sama.

Na webu www.uskhk.eubude i letos řidičům k dispozici aplikace „Zimní obslouženost“ s aktuálními informacemi o tom, kdy naposledy byl daný úsek silnice ošetřen.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
ORGREZ
Nevajgluj
ZEVO Písek
Logo SKS
Meva
Bert
SRVO