Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Každý desátý ostravský autobus bude elektrobus

| zdroj: Ostrava0

aktuality.jpg
zdroj: Ostrava

Od května postupně zařazuje do svého provozu Dopravní podnik Ostrava 24 nových elektrobusů s technologií OppCharge, tedy s průběžným dobíjením. Pro elektrobusy vznikla i další nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník ve Slezské Ostravě, která bude obsluhovat první část převzatých vozů.

DPO tímto pokračuje ve svém ekologickém závazku „Bez nafty", který deklaroval loni na jaře s tím, že již nekoupí žádný dieselový autobus, a mohl tak do svého běžného denního provozu nasazovat pouze vozy na ekologický pohon.

„Jsme rádi, že Ostravanům můžeme nabídnout další možnost ekologické dopravy. Od roku 2010, kdy DPO zakoupil první elektrobus, urazil velký kus cesty k ekologizaci provozu, která vyvrcholila loňskou jarní kampaní a závazkem „Bez dieselu". Zařazením dalších 24 elektrobusů Dopravní podnik Ostrava již jen potvrzuje svou nezastupitelnou roli při zlepšování životního prostředí v našem městě," řekl primátor Ostravy Tomáš Macura.

„Měníme autobusovou dopravu v Ostravě. Nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník je další fází naší strategie a doplňuje již stávající nabíječku pro elektrobusy v Ostravě-Svinově. Následující součástí plánu je vybudování nabíjecí stanice i na ul. Valchařská v centru města. Ostrava tak bude mít tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet a odkud budou vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. V daných místech se tak znatelně sníží produkce CO2," uvádí Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.

„Převzetí a uvedení do provozu nových elektrobusů v Ostravě odpovídá cílům vlády v podpoře komfortní a moderní veřejné dopravy. Ministerstvo dopravy se podílí na výstavbě sítě dobíjecích stanic a v dalším operačním programu doprava III chceme podpořit dobíjecí stanice ve výši až 6 mld. Kč," uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Celková hodnota dodávky 24 elektrobusů Solaris, včetně dobíjecích ramen Siemens (1 terminál Hranečník, 3 ul. Valchařská), je necelých 308 mil. korun bez DPH. Většina nákladů bude spolufinancována z fondů Evropské unie. K 1. 1. 2022 bylo ve vozovém parku DPO 292 autobusů, z toho 227 CNG a 8 elektrobusů. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Satturn
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert