V souvislosti s přechodem na nízkoemisní ekonomiku vzrůstá význam výroby vodíku jako energetického nosiče, který má široké uplatnění v dopravě, energetice i průmyslu. S aktuální situací v oblasti využití vodíku v České republice a Bavorsku i s konkrétními příklady z praxe se zájemci mohli seznámit na konferenci, jíž pořádala včera Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje ve spolupráci s českými i německými partnery. Na akci nechyběli ani zástupci kraje, včetně hejtmana Petra Kulhánka.
„Karlovarský kraj je jedním ze tří významných uhelných regionů. Až těžba jednou skončí, bude nutné se přeorientovat na jiné energetické zdroje. Vodík je právě jednou z možných variant. Dnes už víme, že jezdí vodíková auta a vodíkové autobusy, a to je myslím blízká budoucnost i Karlovarského kraje, který plánuje vytvořit vlastní vodíkovou strategii,“ řekl na konferenci hejtman Petr Kulhánek.
Na akci se mluvilo o vodíkové strategii České republiky, o projektu vodíkového regionu Čechy & Bavorsko, o koordinaci rozvoje vodíkového hospodářství v Karlovarském kraji a o mnohém dalším. Účastnící se mimo dozvěděli, že prvním městem v Česku, kde budou lidé částečně využívat k topení nebo vaření vodík, budou Hranice u Aše. Zazněly také informace o tom, že železniční trať z Karlových Varů do saského Johanngeorgenstadtu vytipovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu jako jednu z těch, kde by mohly jezdit vlaky poháněné vodíkem.
Komentáře