Hovořilo se o zákazu tranzitu a seznamu úseků silnic II. a III. tříd, po kterých by vedly alternativní trasy nově zpoplatněných úseků silnic I. tříd tak, aby na sebe logicky navazovaly, a to i přes hranice jednotlivých krajů.
Inspirací pro možné legislativní změny příslušných právních předpisů byla zajímavá a přínosná prezentace satelitního systému výběru mýta na Slovensku. Václav Bernard nicméně navrhl čerpat zkušenosti spíše z rakouského modelu.„U našich jižních sousedů platí zákaz tranzitní dopravy na silnicích II. a III. tříd prostě ze zákona. Taková úprava je daleko jednodušší než stanovat řadu místních úprav. Pokud nebude v našich silách prosadit variantu nulového mýta, je to jedna z dalších možností, jak ochránit občany před dopady kamionové dopravy na silnicích nižších tříd. “
Nic tedy ještě není definitivně uzavřeno, další jednání pracovní skupiny by mělo proběhnout v průběhu září.
Foto: ilustrační/ redakce archiv
Komentáře