Reklama

15. 6. 2019  |  Aktuality  |  Autor: Praha.eu

Praha řeší pravidla pro sdílené koloběžky, jezdit a parkovat budou moci jen na vymezených zónách

Podle náměstka primátora Adama Scheinherra je potřeba podporovat alternativy k automobilové dopravě a rozvíjet návaznost na spojení hromadné dopravy od dveří bytu až ke dveřím kanceláře.

Praha ve spolupráci se společností Lime připravuje pravidla pro sdílené elektrokoloběžky. Město ale chce vyřešit mnohdy špatně zaparkované koloběžky a také zamezit jejich vjezdu do přetížených zón v centru.

O nových pravidlech náměstek vyjednával přímo se CEO společnosti Lime Toby Sunem, který do Prahy přiletěl ze San Francisca. Podle dohody vzniknou pro koloběžky dva druhy zón, které se připravují už na letošní léto. „Tou první je red zóna, kde se koloběžka vypne, pokud do ní řidič vjede. Počítáme s rozsáhlou red zónou na pěších zónách na Praze 1, na Královské cestě a na části Prahy 2. Zároveň se zástupci Lime musí spojit i s dalšími městskými částmi, aby si společně definovali red zóny i na dalších pražských územích mimo centrum. Druhé zóny – zelené - budou vymezené pro parkování koloběžek. Lime si tyto bezrizikové oblasti s dostatečným prostorem vytipuje sám, ale musí je následně prokonzultovat s patřičnou městskou částí a až pak zanést do aplikace,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Se společností Lime vyjednávají Adam Scheinherr a zástupci Prahy 1 od konce minulého roku. Za hlavní problém Praha i městská část, v níž se koloběžky nejvíce využívají, považují koloběžky rozházené po chodnících a jízdu ohrožující chodce, a to hlavně v úzkých ulicích a v dalších oblastech, kde se dnes koloběžky proplétají s chodci. „Chceme, aby Pražané mohli koloběžky pohodlně využívat, hledali jsme jen rychlé cesty, jak pravidla jejich užívání upravit, aby před nimi chodci nemuseli uskakovat a nezakopávali o ně na chodnících. První vlaštovkou je, že od minulého týdne musí zákazníci před jízdou v aplikaci odklikat, že nebudou jezdit po chodnících, parkovat na nevyhrazených místech a nebudou bezohlednou jízdou blokovat tramvaje a autobusy,“ popsal Adam Scheinherr.

K dalším opatřením má patřit také zavedení maximálního počtu koloběžek ve městě. Snahou je najít kompromis, konkrétní počet zatím nepadl. Společnost Lime plánuje rozprostřít koloběžky také do oblastí mimo centrum, kde by mohly Pražanům posloužit třeba pro jízdu od domu na metro. Město vidí problém také v nízké informovanosti uživatelů, kteří často nerespektují pravidla ježdění na koloběžkách. Na základě toho vznikne také informační marketingová kampaň, která bude českým i zahraničním jezdcům ukazovat správné a ohleduplné chování za řídítky koloběžek.

© Ekologie v praxi, z.s. Autorská práva jsou vyhrazena a vykonává je vydavatel

ZPĚT NA SEZNAM