„Největší vliv na nižší počet havárií měly příznivé klimatické podmínky. V zimních měsících nebyl žádný extrémní mráz, jarní a letní měsíce mají zatím běžný průběh bez vlny horka a sucha. Právě mráz či sucho zvyšují tlak na uložené potrubí a tím dochází k jeho poškození. Svou roli také sehrály pravidelné kontroly a monitoring sítě i investice do její obnovy,“ vysvětlil tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek s tím, že nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu.
Za první pololetí PVK zaznamenaly 42 havárií I. kategorie, kdy je bez vody přes tisíc odběratelů nebo významné strategické objekty. Jedná se o tři případy méně než ve stejném období loňského roku. Průměrná délka přerušení dodávky vody byla 7 hodin a devět minut. Výrazně také klesl počet havárií na kanalizační síti z 1 732 případů na 1 352.
Informace o haváriích mohou odběratelé sledovat v režimu on-line na webu www.pvk.cz v sekci havárie včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde je případně umístěno náhradní zásobování pitnou vodou, i o předpokládané době ukončení opravy. Vše je dostupné i na google mapách. Na webu rovněž naleznou informace o plánovaných výlukách.
Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.
PVK zásobují vodou 1,317 miliónů obyvatel Prahy a 208 tisíc obyvatel Středočeského kraje. Délka vodovodní sítě včetně přípojek dosahuje 4 415 kilometrů, délka kanalizační sítě včetně přípojek činí 4 720 kilometrů.
Foto: zdroj PVK
Komentáře