„Prioritou je pro nás stále rychlodráha na letiště, která je investicí Správy železniční dopravní cesty a intenzivně na ní spolupracujeme. Kvůli velikosti stavby je to ale řešení nejdřív pro rok 2028. My jsme se rozhodli ulehčit cestujícím co nejdřív.
Proto trasu linky 119 zelektrifikujeme a pořídíme dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů. Budou mít na délku 25 metrů, čímž se výrazně zlepší komfort cestujících, ulehčíme dopravě tím, že nebudeme přidávat další autobusové spoje, a zároveň snížíme výfukové emise na nulu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Elektrifikace linky 119 využívá synergií v rámci tramvajové napájecí sítě a počítá s provozem většiny vybudované infrastruktury a bateriových tříčlánkových trolejbusů i po zprovoznění železničního napojení na letiště. Vybudovaná infrastruktura bude využita pro prodloužení tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu a trolejbusy Praha vyšle na nové elektrifikované linky, například na přetěžovanou linku 112. „Myslíme i na dobu, kdy se na letiště bude moci jezdit vlakem. Vybudovaná infrastruktura i trolejbusy totiž snadno najdou využití jinde,” doplnil náměstek Scheinherr.
Praha chce využívat moderní technologie ve všech oblastech dopravy včetně nekolejové elektromobility s cílem snížit emisní zátěž a další negativní dopady provozu naftových vozidel. Rozhodnutí Rady hl. m. Prahy je v souladu s cíli v rámci Klimatického závazku hlavního města Prahy a zastupitelstvem schváleným Plánem udržitelné mobility.
Na lince 119 je dnes zajištěn intenzivní provoz autobusů v intervalu 3-5 minut, přičemž celkový počet spojů v jednom směru je až 250. I navzdory nabízenému intervalu dochází k nárazovému přetěžování a zkrácení intervalu by bylo s ohledem na provoz v oblasti Prahy 6 a ekonomiku neefektivní.
ilustrační foto/praha.eu
Komentáře