Kateřina Krajňák: Konference Kyberbezpečnost pro veřejnou správu

| autor: Hana Tomášková0

Kateřina Krajňák: Konference Kyberbezpečnost pro veřejnou správu

Komu je konference Kyberbezpečnost pro veřejnou správu určena?

Jak už vyplývá z názvu akce, konference je zaměřena na veřejnou správu, tj. na města, obce, kraje, státní správu, dopravní podniky a vodárny, ale i na příspěvkové a rozpočtové organizace. Sekundárně také na dodavatele IT zabezpečení.

V čem může této cílové skupině pomoci?

Věřím, že konference účastníkům poskytne ucelený přehled o aktuální legislativě spojené s kybernetickou bezpečností, osvětlí proces, na koho přesně dopadá právní regulace ze strany zákona o kybernetické bezpečnosti a přiblíží povinnosti, které pro tyto subjekty ze zákona o kybernetické bezpečnosti a souvisejících právních předpisů vyplývají.

Dalším aspektem bude určitě i snazší orientace v zabezpečení vlastní IT infrastruktury, ve výběru správného dodavatele a získání povědomí o potřebné investici do ochrany dat.

Jaké benefity jste pro zájemce připravili?

Myslím, že zásadním benefitem naší konference jsou určitě cenné informace, příležitost setkat se a propojit s lidmi z praxe, s odborníky, specialisty, sdílet a konfrontovat vlastní zkušenosti s ostatními.

Třešničkou na dortu je skvělá příležitost strávit konferenční čas v příjemných prostorách Pivovaru Staropramen a možnost zúčastnit se exkurze v historické budově tohoto pivovaru na pražském Smíchově. Návštěvníci exkurze se mohou těšit na interaktivní prohlídku Staropramenu, stejně jako na degustaci lahodných piv v ručně dělaných sklenicích.

Jak dlouho Vám trvá, než zajistíte organizaci celé konference?

Příprava se nesmí nikdy podcenit, začínáme zhruba s šestiměsíčním předstihem.

Co všechno organizování konferencí obnáší?

Nejdříve je třeba vytipovat zajímavé, atraktivní téma, které důkladně zanalyzujeme a hned nato následuje samostudium problematiky daného tématu.

Dalším krokem je rezervace vhodných prostor pro akci, zajištění cateringu a technického zázemí.

Základním pilířem je najít kvalitního moderátora konference, který má odborný přehled, dokáže hbitě reagovat, řídit panelovou diskusi a ještě navrch zohlednit relevantní online dotazy z aplikace Sli.do, kterou rádi a často na našich konferencích využíváme.

Dalším krokem je sestavit program se zajímavými tématy, ke kterým je třeba vytipovat vhodné přednášející. Tato mravenčí práce je hlavně o dlouholeté zkušenosti a spolupráci s různými společnostmi včetně státní správy. Musím uznat, že v tom je naše ředitelka Marcela Musílková nedostižitelná a je naší velkou podporou.

Následuje sestavení pozvánky pro potenciální zájemce konference a její podpora u našich mediálních partnerů.

Téměř nadlidským úkolem je získat včas prezentace s fotografií a profesním medailonkem přednášejících. Každý je velmi vytížený a často se stává, že jsme v nepříjemném časovém presu, kdy tiskneme prezentace přednášejících do sborníků takřka pět minut po dvanácté.

Největší shon nastává při ranní registraci, kdy je třeba během 45 minut „odbavit“ najednou sto přicházejících lidí, tzn. od každého příchozího si vyžádat podpis a předat sborník přednáškami.

Tím však nijak nekončí náš adrenalin. I přesto, že se jako manažeři konferencí pečlivě na každou akci připravujeme, téměř vždy se přihodí něco neočekávaného, jako např. rozbitá klimatizace se stovkou lidí v místnosti s venkovní teplotou 39°C, zaseknuté dveře konferenčního sálu, několik přednášejících z nějakého důvodu nedorazí atd. V tu chvíli musíme chtě nechtě improvizovat a neztrácet hlavu.

Jak vybíráte témata?

Scházíme se pravidelně s odborníky, specialisty, kteří jsou většinou naším hnacím motorem a také inspirací při tipování tématu. Poté proběhne firemní brainstorming a z většího množství témat se vytříbí ta nejžhavější a z našeho pohledu nejzásadnější.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

V tomto roce plánujeme ještě jednu konferenci týkající se kyberbezpečnosti, a sice Kyberbezpečnost pro síťová odvětví 31. 10. 2019. Také bychom rádi vyzkoušeli ekologické zlepšení; chtěli bychom přejít alespoň zčásti na sborníky v online podobě. Uvidíme, jaké budou ohlasy od našich účastníků.

Foto: Kateřina Krajňák archiv, Hana Tomášková

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Nadace partnerství
Sovak
Zdravá města
ABPlast
Satturn