Reklama

16. 5. 2019  |  Aktuality  |  Autor: PSAS - TZ

„Tesla“ mezi zametacími vozy už najezdila 8307 kilometrů.

Elektrický Bucher CityCat 220ev se tiše proplétá kolem Prašné brány, pokračuje ulicí Na Příkopě, a nakonec zahýbá na Václavské náměstí. To je jen stručný výčet míst historického centra, kde bezemisní zametací stroj Pražských služeb operuje. Za směnu urazí v průměru 33 kilometrů a sesbírá zhruba 330 kilo odpadků. Od nasazení do provozu v roce 2018 jich z pražských chodníků sebral 82 tun.

„Elektrický Bucher Citycat je vedle elektromotoru vybaven technologiemi pro efektivnější a méně prašné zametání. Zároveň spotřebovává méně vody než předchozí modely. Elektrická verze je schopna plně nahradit stroje s klasickým pohonem,“ říká tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana. 

Baterie nezradí

Stroj bez problému zvládne celou směnu. Osazené baterie mají podle švýcarského výrobce životnost 8 až 10 let. „Pražské služby byly první společností, která do svého vozového parku pořídila komunální elektrovozy. Podle nás představují jednu z cest, jak alespoň částečně snížit hlukovou zátěž turisticky přetíženého centra, které vyžaduje téměř 24hodinový úklid. Druhým důvodem jsou lokální emise, které má elektrický Bucher nulové,“ vysvětluje hlavní důvody pro pořízení elektrovozů tiskový mluvčí Radim Mana.

Vedle zmíněného Bucheru brázdí ulice dva menší stroje Green Machines skotské provenience. Dále do ulic hlavního města denně vyráží více než sto klasických svozových vozidel Pražských služeb. „I u těch se snažíme zapojit alternativní paliva. Od roku 2008 budujeme flotilu ekologických svozových a samosběrných vozů,“ uzavírá tiskový mluvčí společnosti.

 

Foto: ilustrační Pixaby

© Ekologie v praxi, z.s. Autorská práva jsou vyhrazena a vykonává je vydavatel

ZPĚT NA SEZNAM

PARTNEŘI