Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Příprava výstavby nových P+R, cyklostezek a přechod na bezemisní veřejnou dopravu vstoupila do další fáze

| zdroj: Středočeský kraj0

aktuality.jpg
zdroj: Středočeský kraj

Rada Středočeského kraje schválila zařazení dalších projektů mezi projekty určené k financování v rámci Integrované Strategie pro Pražskou metropolitní oblast. Jedná se o 5 záchytných parkovišť P+R, 4 projekty cyklostezek a 1 projekt z oblasti veřejné dopravy. Celková výše předpokládaných nákladů všech projektů činí více než 1,5 miliardy korun.

V rámci nově zařazených projektů se počítá s výstavbou 5 záchytných parkovišť o kapacitě takřka 1 500 parkovacích míst. Konkrétně se jedná o parkovací dům v Hostivicích, Tuklatech a Zelenči – Mstěticích. Nová P+R parkoviště by měla vzniknout také ve Zdibech a Úvalech. „Parkoviště P+R budou také zaintegrována do systému PID. Kdo bude mít předplatný kupón PID na dobu delší než 3 měsíce, může zaparkovat v rámci kupónu bez dalších nákladů,“ doplňuje radní Borecký.

Současně se kraj zaměří na výstavbu cyklostezek. „Doprava na kole dnes totiž není jen o sportu či rekreaci, ale je a do budoucna čím dál víc i bude patřit mezi jednu z běžných forem cestování, kterou obyvatelé využívají na běžné každodenní přesuny do požadovaných lokalit, a to i například do práce,“ dodává radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Z oblasti cyklodopravy se jedná o cyklostezku Zdiby – Klecany, Úholičky – Libčice nad Vltavou a Ostrá – Lysá nad Labem – Čelákovice nebo cyklostezky v úseku Kostelec nad Labem – Kozly. Navrhované úseky cyklostezek jsou vybrány tak, aby pomohly ke vzniku ucelené struktury cyklostezek podél Vltavy severně od Prahy a podél Labe mezi Kolínem a Mělníkem.

Posledním se schválených projektů, který doplnil zásobník záměrů, s jejichž realizací se počítá do roku 2027, je nákup deseti vodíkových autobusů pro veřejnou dopravu. „Počínaje rokem 2025 bude muset být do provozu ve veřejné dopravě nasazeno 20,5 % zcela bezemisních autobusů, za což jsou považovány pouze elektrobusy a vodíkové autobusy, od roku 2026 do roku 2030 to bude muset být již 30 % vozidel,“ vysvětluje radní Borecký.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj