Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Pražské služby rozšiřují síť svých dobíjecích stanic pro firemní elektrovozy

| zdroj: PSAS0

aktuality.jpg
zdroj: PSAS

Klimatický závazek hlavního města Prahy i evropský Green deal sází na bezemisní dopravu. Elektromobily se tak stanou nedílnou součástí soukromých i firemních flotil. Pražské služby ve spolupráci s Pražskou energetikou proto rozšiřují síť vlastních nabíjecích stanic.

Dvě nové dobíjecí stanice byly zprovozněny v areálu Pražských služeb ve Vysočanech. Třetí nabíječku pak získal provoz Nové Mlýny v Praze 1. Do její podoby a umístění tak promluvili i pražští památkáři. Další nabíjecí stanice vzniknou v areálu Zařízení na energetické využití odpadu Malešice, v areálu Pražských služeb na Kotlářce a na stanovišti U Bulhara. „Zmíněné stanice by měly být v provozu do poloviny příštího roku,“ říká tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.

Komunální technika na elektřinu
Elektrifikaci komunální techniky odstartoval nákup elektrických vysavačů Glutton v roce 2010. Aktuálně jich ulice brázdí pětatřicet. Elektrifikace vozového parku začala v roce 2018, kdy se v ulicích Prahy 1 poprvé objevil první ze tří elektrických zametacích strojů Bucher CityCat 220ev. „Oproti modelu se spalovacím motorem je elektricky poháněná varianta pokročilejší, tišší a díky moderním technologiím navíc spotřebuje méně vody. Během směny ujede v průměru 33 kilometrů a sesbírá přes 300 kilogramů odpadků,“ přibližuje Radim Mana. Posledním přírůstkem elektrické flotily je elektromobil Volkswagen e-Golf využívaný ke kontrole košů a práce úklidových čet v historickém jádru města.

Tiché město

Baterie pomalu vytlačují fosilní paliva i v pracovním arzenálu. Společnost má 13 plotostřihů, 10 elektrických motorových pil, 10 fukarů a 13 křovinořezů. „Tuto techniku nakupujeme primárně kvůli nižší hlučnosti. To kvitují naši zaměstnanci a máme pozitivní zpětnou vazbu i od Pražanů. Ti jsou neustále bombardováni hlukem. Každých pár ušetřených decibelů se počítá,“ pokračuje Mana.

„Odklon od fosilních paliv v individuální dopravě, logistice v komunálních službách je logickým krokem při plnění našeho klimatického závazku. Snížení emisí o 45 procent do roku 2030 považuji za ekonomickou příležitost nikoli za hrozbu. Vedle nových příležitostí se ve městě navíc bude lépe dýchat i lépe žít,“ dodává náměstek primátora Petr Hlubuček.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Satturn
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert