Technici Pražských služeb připravili celou flotilu pracovních vozů na zimní službu. V praxi to znamenalo vybavit 51 vozů nástavbou na posypový materiál a radlicemi. Cisterny, kropicí lišty a samosběrné technologie projdou údržbou a do služby se vrátí opět na jaře.
Samotná přestavba vozu zaměstná tři až čtyři naše techniky a trvá něco málo přes dvě hodiny. V pražských Vysočanech letos přestavěli 32 sypačů, v ruzyňské provozovně 19. Společně se subdodavateli bude do boje proti námraze a sněhu v metropoli připraveno přes 70 kusů této techniky. „Přestavby jsou chytrým řešením pro vozový park. Jedno auto tak zvládne dvě role. Zatímco během jara a léta mají vozy nasazenou cisternu a kropicí lištu, nebo samosběrnou technologii, v zimě brázdí ulice s nákladem soli a pluhem,“ vysvětluje tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.
Vozy musí být stejně jako osobní auta připravena na zimu před začátkem zimní sezony. Ta u nás začíná 1. listopadu a trvá do konce března. „Během tohoto období jsou naše auta prakticky ve stavu permanentní pohotovosti a musí být připravena k okamžitému výjezdu,“ pokračuje Mana.
K posypu těch nejdůležitějších komunikací musí vozy vyjet do půl hodiny od nahlášení. Na korbě mají zhruba 6 tun posypového materiálu. Pluhy přijdou na řadu, když připadne více než pět centimetrů sněhu. „Během následujících několika dní se uskuteční zkušební výjezd, aby ostrý start v nové sezoně proběhl bez problémů,“ dodává závěrem Mana.
Přestavby se netýkají celého vozového parku, pouze jeho části. O koordinaci údržby se stará TSK.
Jak vypadá přestavba, se můžete ve videu:
Komentáře