Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Pražské služby jsou na zimu připravené ze dne na den. Díky bohatým zkušenostem i moderním technologiím

| zdroj: Pražské služby0

zuk-2-2ku1
zdroj: PSAS

Pracovníci Pražských služeb dodělávají poslední drobnosti a dolaďují detaily. Techniku, vybavení i oblečení museli takřka přes noc přizpůsobit potřebám zimní údržby. Stovky osob a speciálních vozů společnosti povedou i letos kolegové z Technické správy komunikací hlavního města Prahy, která zadává a řídí údržbu z pozice organizátora.

Kromě oranžovo-zelených profesionálů se však o čistotu, sjízdnost silnic, schůdnost chodníků a další související činnosti napříč metropolí postarají i jiné firmy. Pracovníci Pražských služeb mají v rámci zimní údržby komunikací podobné povinnosti jako po zbytek roku. Zajišťují čistotu a pořádek v některých částech města, pečují o svěřenou zeleň, vyvážejí určené odpadkové koše, obsluhují dopravní značení a provádějí různé jiné činnosti. V závislosti na počasí, přesněji na pokynech Technické správy komunikací hlavního města Prahy, která zadává a řídí údržbu z pozice organizátora, se starají také o sjízdnost silnic, schůdnost chodníků či stezek a plní další související povinnosti stanovené smlouvou.

Z vozů, které v létě čistily metropoli, se zjednodušeně řečeno takřka přes noc staly sypače s pluhy. Technici společnosti sundali letní nástavbu a místo ní namontovali zimní na posypový materiál a sněhové radlice. „Veškerou techniku i vybavení jsme museli upravit před nástupem zimní sezony. Ta začíná 1. listopadu a končí posledním březnem. Do termínu je naše flotila vždy nejen perfektně připravená, ale i odzkoušená,“ přibližuje tiskový mluvčí Pražských služeb Alexandr Komarnický a dodává: „I letos pak proběhne ještě v listopadu cvičný výjezd. Během něho provedeme simulované sypání a také si krátce vyzkoušíme pluhování tak, aby nedošlo k poškození radlice.“ Přestože jde o běžnou praxi, často se nad tím lidé dodnes pozastavují.

Na zimu mají Pražské služby k dispozici téměř dvě stě kusů techniky. V případě sněžení vyjedou na základě pokynů TSK sypače, pluhy nebo frézy a další speciální vozy na odklízení bílé pokrývky, odstraňování náledí, zdrsňování povrchů, solení, sypání a podobně. Kromě toho se budou o sjízdnost silnic a schůdnost chodníků starat jak menší mechanismy, tak i skoro tři stovky pracovníků ručního čištění s košťaty a hrably. „Důležité je ale zdůraznit, že jsme jen jedním z dodavatelů služeb zimní údržby. Kromě našich spolupracovníků a strojů uvidíte po městě i jiné firmy, řízené přímo Technickou správou komunikací. Proto prosíme veřejnost, aby se s připomínkami obracela rovnou na kolegy z TSK, kteří nás všechny budou organizovat a zodpovídat za celek,“ říká ředitel závodu Úklid a čištění komunikací František Hodan.

S přestavbami začaly Pražské služby před více než dvaceti lety. Tento proces se postupně zjednodušoval a zdokonaloval, dnes už jde o naprostou samozřejmost. Potřebná úprava jednoho takového vozu zabere třem až čtyřem pracovníkům zhruba dvě hodiny. Modularita nástaveb umožňuje efektivní celoroční využití vozového parku, ulehčuje pravidelné posezónní kontroly techniky a významně snižuje náklady na provádění zimních prací.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
ORGREZ
Nevajgluj
ZEVO Písek
Logo SKS
Meva
Bert
SRVO