Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivějším úřadem v kraji

| zdroj: Ostrava0

aktuality.jpg
zdroj: Ostrava

Magistrát města Ostravy se potřetí v řadě stal nejpřívětivějším úřadem Moravskoslezského kraje v soutěži Přívětivý úřad v kategorii obcí s rozšířenou působností. Na dalších místech skončily magistráty v Opavě a v Karviné.

Ministerstvo vnitra hodnotilo celkem 66 kritérií, například dostupnost konkrétních agend bez nutnosti objednání, poskytování formulářů na webu, oznámení o vyřízení požadavku, možnosti úhrady poplatků, možnost nahlásit škodu na majetku města, zveřejňování materiálů ze zastupitelstva na webu, on-line přenos z jejich zasedání, vydávání zpravodaje a výroční zprávy, zveřejňování smluv atd. Důležitou částí hodnocení bylo poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.

„Organizátory soutěže zaujal náš projekt OSTRAVA 360°, který se týká kvalitní venkovní reklamy. Kultivuje veřejný prostor a zamezuje šíření nevkusné a často také ilegální reklamy. Vytvořili jsme k němu dotační program na obnovu reklamního označení provozoven, který má podnikatele k změně finančně motivovat. A proměna veřejného prostoru v tomto směru je v Ostravě po necelém roce už znát. Projekt byl zařazen mezi příklady dobré praxe do sbírky nadstandardních služeb úřadů, která je k dispozici všem účastníkům soutěže. Jejich pozornost nás samozřejmě těší stejně jako třetí vítězství v řadě, které svědčí o dobré práci zaměstnanců úřadu. V poskytování co nejlepšího klientského servisu se při respektování všech vládních omezení a doporučení snažíme pokračovat i v době covidové, která ovlivnila činnost úřadu a tím i dostupnost magistrátních služeb," uvedl ostravský primátor Tomáš Macura.

Soutěž Přívětivý úřad propaguje moderní a kvalitní služby městských úřadů. Letošního pátého ročníku se v kategorii obcí s rozšířenou působností zúčastnilo 142 měst a městských částí Prahy, které mají obdobné kompetence a agendy. Účastníci vyplnili on-line dotazník. Tím ministerstvo sleduje stav služeb v elektronizaci, komunikaci, transparentnosti, participaci, klientském servisu nebo společenské odpovědnosti.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Satturn
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert