Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Stav pražského veřejného osvětlení se za uplynulý rok zlepšil

| autor: Praha.eu0

Stav pražského veřejného osvětlení se za uplynulý rok zlepšil

Technologie hlavního města Prahy (THMP) přistoupila po několikaleté pauze k preventivní výměně světelných zdrojů, z nichž byla velká část za svojí životností. Během uplynulého roku společnost vyřešila tisíce poruch a na konci roku došlo i k očekávanému zvratu v poruchovosti.

„Kvalitní a spolehlivé veřejné osvětlení je naprosto klíčová věc pro fungování metropole. Praha dlouhodobě staví na pověsti bezpečného města, a to bez masivní sítě veřejného osvětlení jednoduše není možné. Po několika letech Praha získala stabilního partnera pro zajištění veřejného osvětlení, který je navíc připraven čelit i dalším novým výzvám z hlediska přebírání dalších technologií vlastněných hlavním městem,“ řekl radní hl. m. Prahy Jan Chabr.

„Od zahájení činnosti jsme k prvnímu květnu vykonali revize na téměř 22 tisících světelných místech VO a více než 250 zapínacích místech. Založili jsme téměř 19 tisíc záznamů o poruchách a již v závěru roku 2018 došlo i k očekávanému zlomu křivek poruchovosti. Zvýšená kontrola a transparentní fungování přispěly k tomu, že dochází ke zlepšení stavu pražského veřejného osvětlení, což potvrdil i reprezentativní průzkum mínění obyvatel metropole,“ uvedl Tomáš Jílek, předseda představenstva THMP.

Společnost THMP vznikla na přelomu roku 2018 transformací společnosti TCP Vinohrady, a.s., s prvořadým úkolem zabezpečit plnohodnotné provádění správy, provozu a údržby nejen pražského veřejného osvětlení, ale i plynového osvětlení, věžních a veřejných hodin, přípojek městského mobiliáře, přisvětlení přechodů a osvětlení budov.

O veřejné osvětlení na území hlavního města se stará cca 100 zaměstnanců, z nichž tvoří téměř polovinu elektromontéři, kteří pracují ve třísměnném provozu a ve dvou výjezdových střediscích.  Společnost provozuje nepřetržitou dispečerskou službu na telefonním čísle 800 40 40 60, která slouží pro hlášení poruch a závad na zařízení VO. V rámci osvěty veřejnosti byla realizována informativní kampaň týkající se využití identifikačních štítků na stožárech VO, jež slouží nejen k nahlašování poruch a umožňují jednodušší identifikaci místa poruchy, ale v případě potřeby mohou sloužit i pro identifikaci místa pro potřeby pražského záchranného systému.

V uplynulých měsících byl také zřízen portál pro elektronickou komunikaci pro účely posouzení a vydání stanoviska k projektové dokumentaci. Společnost posuzovala a připomínkovala do prvního května tohoto roku něco přes 4 800 projektových dokumentací včetně vydání stanoviska. V průběhu několika měsíců se podařilo prakticky veškerou komunikaci s třetími stranami přesunout do elektronické formy.

Za rok 2018 hospodařila THMP v mírném zisku, byť byla původně za první rok činnosti předpokládána ztráta. Výrazně lepšího výsledku bylo dosaženo zejména z důvodu rychlého ukončení subdodavatelských smluv při správě, provozu a údržbě veřejného osvětlení a zahájení provádění většiny činností prostřednictvím vlastních zaměstnanců. 

V případě hlavní činnosti společnosti, tj. správy, provozu a údržby veřejného osvětlení na území hlavního města Prahy, se předpokládá, že bude postupně rozšířena i o některé další související služby. Z nových aktivit je připravováno převzetí provozu městského kamerového systému. V delším horizontu je zvažováno převzetí i jiných významných technologií hlavního města Prahy nebo poskytování různých technických služeb v rámci konceptu tzv. „smart city“.

Foto: ilustrační/ Pixabay

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
ABPlast
Satturn
Meva a.s.
Fair Care
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
Sensoneo